|
Po daljšem času se
nam je zahotelo prijetnega poznojesenskega vandranja po Velebitu, zato
smo poklicali našega prijatelja Marina v Starigrad in dogovorili termin
26-28.Oktober. Ideja je bila povzpeti se na Velebit iz smeri Zrmanje in
nato po grebenu čim dlje proti severu (cilj naj bi bil Dom na Zavižanu).
Zaradi obupnega vremena v tednu pred odhodom, ki je debelo pobelil
Velebit, smo se odločili za nekaj sprememb po katerih je odpadlo
avanturistično taborenje v soboto zvečer. Vseeno se nas je v petek
zvečer tja do 23.00 v Starigradu pri Paklenici nabralo 11 ekip –
predsednik Igor z DEF 110, Mulčeva z DEF 90, Cvetko in Tamara v Tomb
Riderju, Krefti z DEF 110, Artača z DEF 110, Storž z stricom v DISCO II,
Simon in Petra v Galloperju, Igor in Urša v Ferozi, Primož z RR Sportom,
Črnivca z novim Wranglerjem in Marjan (jaz) z RRCjem.
Po prijetni večerji na kmečkem turizmu v hribih smo
se polni pričakovanja zbudili v lepo in toplo petkovo jutro. Po zajtrku
smo pripravili avtomobile in se postavili v kolono Marinove ekipe, ki je
naložil v 9 terencev (v glavnem DEF 110, SIII in G-wagen) kakšnih 45
udeležencev teambuldinga Zagrebačke pivovare.

Tako se je kolona 20 terencev odpravila proti
kanjonu Zrmanje, kjer smo se podučili o zgodovini Winetuja in Old
Shatterhanda na tem področju.

Od tam smo se odpravili kar direktno v hrib in po
precejšnjem grobem vzponu dosegli veliko jaso, ki nam je služila za bazo
nekaj.



Od tu smo se v več skupinah odpravili na ogled ene
največjih in najglobjih vertikalnih jam v Evropi.
Znana je postala po tem, ko je znameniti adrenalinski
kaskader in dirkač Felix Baumgartner,
skočil v njo z padalom (in preživel). Ogled priporočam vsakomur, saj
je dostop možen z spodobnim SUVom in malce kondicije.

Po povratku smo si privoščili kosilce v obliki pršuta,
paškega sira, kruha iz peči, rižote z kalamari in sponzorskega piva
kolegov iz Zag.pivovare. Meni je nagajal akumulator (pravzaprav je
crknil) in smo si pomagali z klemami, nakar ga raje nisem več ugašal.
Krenili smo dalje in se prebijali preko čarobnega Velebita proti stari
avstroogrski cesti.



Vmes smo še zamenjali gumo na Primoževem Sportu, ki le
ni vzdržala ostrih skal in komaj ujeli glavnino pred spustom proti
Maslenici.

SLIKA: Menjamo gumo
Tu sta se od nas poslovila Črnivca in zavila proti Liki
ter Ljubljani.

Za konec je sledil še najhujši offroad spust mimo vhoda
v tunel Sv.Roka (ko vstopate v njega poglejte na desno stran – izgleda
kot servisna cesta za buldožer).

Po asfaltu smo počasi vozili proti sončnemu zahodu in
Starigradu ter se pripravljali na obetajočo večerjo.


Marin zopet ni razočaral in ker se je zvečer premaknila
še ura smo to debelo izkoristili in ostali na kmečkem turizmu pozno v
noč. Po povratku pred hotel pa se nekaterim še vedno ni dalo v posteljo
in so v toplem oktobrskem večeru ostali skoraj do jutra.

Nedelja je ponudila zopet lepo toplo jutro in navkljub
ponočevanju se je ekipa nekako nabrala okoli 9.00 na terasi. Ker Primož
v soboto zvečer ni mogel dobiti primerne gume, jaz pa nisem zaupal v
RRCjevo elektriko sva se odločila “preskočiti” nedeljski preboj proti
Zavižanu in odpeljala proti Ljubljani.
Marjan Cukrov
NEDELJA by Aljaž:
Nedelja 28.10.2007 od 00.00 naprej
Z večerje, ki je bila zopet v
prečudoviti tipični kamniti hiški, ki jo je obnovil Marin, smo se vrnili
nazaj v Starigrad. Ker so bili družabni prostori hotela zaprti, smo
žurko priredili pred hotelom na parkirišču. Predsednikov Defender je
služil kot šank in zeloglasni, na trenutke hreščajoči, ušesa prajoči
Jukebox s staro kvalitetno rock glasbo. Okoli tretje ure se je zamenjala
zvrst glasbe, Zdravc in Jana pa sta malo zaplesala. Bolj ko se je bližal
dan, manj je bilo prisotnih. Zadnji s(m)o šli v posteljo ob 6.

Kljub temu da smo »spali« eno uro več,
premaknili smo letni čas na zimski, so se nekateri zbudili zelooo
nadpovprečno zdelani. Verjetno so se utrudili zaradi nemogočih in
extremnih psiho - fizično žurerskih naporov preteklega dne. Čeprav en od
njiju ni veliko govoril, je na vse zgodaj zjutraj postavil filozofsko
vprašanje: »Morda kdo ve kaj pomeni podpazduha?«. S tem se je začel dan.

Žal sta nas po zajtrku zapustila dva
člana, to sta RRC in RRS, prvi zaradi mehanskih motorznastvenih
problemov, drugi zaradi predrte gume. Družno sta odšla nazaj proti domu.

Ostali smo se odpravili na pot
približno ob 10.00, še danes ne vem ali po »ta novi« ali »ta stari« uri.
Zvita asfaltna cesta ob morju nas je vodila čez lepe večje in manjše
zalive na sever. Po nekih 80 km smo zavili desno v hrib in se še nekaj
časa vozili po asfaltu. Nato smo zapeljali na makadam in se vozili po
prelepi pokrajini, skalnata z malo rastja in zanimivo speljani stari
cesti. Nato se je začela pokrajina spreminjati, vedno več je bilo
rastja, predvsem dreves in vedno manj skale, zato je vse skupaj
spominjalo na Notranjsko, Roglo, Pokljuko. Vreme se je tudi začelo nekaj
kisati, padle so prve kaplje in bilo je megleno.

Prvi postanek in malica je bila pri
planinski koči Kugina kuća na nadmorski višini 1108m. Tam so nam Marin,
Šime in Lea skuhali kavo in ponudili sendviče za okrepitev. Bilo je
mrzlo in videli smo tudi zaplate snega. Tega se je zelo razveseli
Igorjev husky.

Pot smo nadaljevali proti Nacionalnem
parku Sjeverni Velebit, točneje na 1594m visok Zavižan. V domu na
Zavižanu, ki se nahaja pod razglednim vrhom Vučjak v narodnem parku
Sjeverni Velebit bomo jedli kosilo. Približno 13 km pred Zavižanom je
postala vožnja zelo zanimiva in počasna, zaradi 10 – 15cm težkega
južnega snega. Ponekod so bili zameti, kjer je bil sneg globok tudi
meter in več. Skratka do izraza je prišel »teamspirit« in predvsem
občutek za volanom.

Po 4 - 5 urah porivanja, vlečenja,
lopatanja, ..... skratka igranja po snegu, smo v trdi temi prišli na
Zavižan. Skrbnik koče nas je pozdravil in nam pripravil zasluženo
kosilo, v bistvu je bila to zaradi pozne ure bolj večerja. V lepem
vremenu je od doma in njegove bližnje okolice lep razgled proti
Kvarnerskim otokom. Najlepše se vidita Goli otok in Rab, ki se nahajata
zahodno od doma. Lepo pa se vidi tudi bližnje hribe vrhov na severu
Velebita (Velika Kosa, Veliki Zavižan in za njim komaj opazna Gromovača,
nekoliko bolj levo pa Zavižanski Pivčevac). V bližini doma pa se nahaja
meteorološka postaja Zavižan, ki je tudi najvišja meteorološka postaja
na Hrvaškem. Vreme na Zavižanu je zaradi lege zelo nestanovitno in
nepredvidljivo. V zadnjih 30 letih je edini mesec, ko tam ne pada sneg,
julij. Najvišja izemrjena temperatura zraka je bila 29°C, najnižja
-29°C. Največ snega je bilo 3,5m, zameti so pozimi visoki tudi do 20m.
Ko smo se okrepčali, smo pot nadaljevali proti Senju. Po cca 1 uri
vožnje po makadmu in delno asflatu smoprišli do glavne ceste Senj –
Brinje. Tam smo se od Marina, Šimeta in Lee poslovili in šli preko
Senja, Rijeke, Ilirske Bistrice domov.

Zadnji postanek je bil v Postojni v
Avio pubu, kjer smo nakratko strnili vtise, nato pa šli vsak po sovje
proti domu.

Za konec. Mislim, da so bili vsi
udeleženci izleta nad organizacijo, družbo in potekom samega izleta
zadovoljni.
|