NOČNI OFF ROADEK

 

Ponedeljek, 10.2.2003, Livada, ura 19:00: Zbrani 4 avtomobili, Janez + Range Rover V8, Stef in Boris v Land Roverju Serija III, Samo z Defenderjem 90, Igor in Andrej v Defenderju 110. Noč, oblačno, -2 stopinje Celzija.

19:15 Konvoj na Igu, glavno križišče, pogojno napovedanega Vigaduja z Lado Nivo ni na dogovorjenem mestu. Zavijemo v smeri Kureščka.  

19:20 Postanek in zadnji dogovori pred vstopom na gozdno pot, slikanje.

19:25 Defender 110 kot prvi v koloni naskoči v začetku že zvoženo pot. Sledijo mu Stef, nato Samo, zadnji je Janez. Vsi 4x4, reduktor, zapora diferenciala. Snega po oceni do 30 cm.  

19:27 Kolesnice se končajo, naprej je še samo cel sneg, Defender 110 brez verig in z gumami za blato (MT – enake ima Samo) rije počasi navzgor, ostali po narejeni špuri sledijo. Stef ima zelo zlizane gume, Janez se tudi pritožuje nad svojimi.  

20:00 Do tu počasi in brez večjih problemov. Prevozili cca. 700 m, ko nastopijo prve težave. Snežni zameti do 50 cm, klanec do 10 st., spodnja plast vozišča ledena. Prvič zapoje lopata, nakar se z vožnjo 5 m nazaj, 7 m naprej, 5 m nazaj, 7 m naprej Defender 110 počasi prebija skozi zamet. Prvo porivanje 2 tonske mrcine v hrib. Janez od nekje privleče grenčico Jagermeister. Požirek, šluk, pašeee...   

20:15 4x4, reduktor III prestava, zapora diferenciala, pravi obrati, da se vklopi turbina. Tako se Defender 110 vozi do naslednjega zameta. Gas dokler gre, ostalih se ne vidi, ne ve se ali sledijo ali ne. V ozadju luči, sledijo. Pri odprtem oknu potno čelo, zadihan, hitro motanje volana levo/desno. Veja, upognjena pod težo snega čez cesto. Defender 110 ima hitrost, ne sme se ustaviti, useka v vejo, veja se sprosti, sneg pade na vetrobransko steklo in havbo motorja, nič se ne vidi, vklopljeni brisalci, ne se ustaviti, gremo dalje, močan dim, pregreta izpušna cev »drajsa« po snegu, vonj po zažganem, gremo naprej,....    

20:30 Stefa zanese s poti. Težave se premagajo z lopato in timskim delom skoraj cele ekipe, razen ekipe Defenderja 110, ki čaka v ospredju. Porivanje, rikverc, naprej, motanje volana, Stef gre naprej, ostali za njim. Prevozili 1.2 km.  

20:40 Dolg (200m), ne preveč strm klanec za dalj časa ustavi konvoj. Zameti snega mestoma do 70 cm, nad prednjim odbijačem Defenderja, spodaj »živ led«, mestoma še -  sicer ne prehud - bočni naklon. Zopet sistem naprej/nazaj, lopata, porivanje. Pavza – eno malo pivo za prvo posadko, Jagermeister, slikanje stanja. Poačsi postajamo utrujeni, prevozili smo 1.7 km. V Defenderja 110 se vsede najbolj izkušeni – Janez. 10 minut prebijanja skozi sneg, uspe mu brez pomoči ekipe in lopate. Snega povsod nad 50cm, vedno višje smo, vedno globji sneg.  

21:00 Vrh klanca – križišče - smerokaz proti Iški vasi desno, levo proti Škriljam. Gremo levo, kjer so sledi motornih sani. Vsaj vemo kje smo – po zemljevidu na 30% poti. Janez pelje od križišča še kakšnih 200 m naprej od križišča. Ustavi in peš nazaj. Do tu 120 m višinske razlike. Prvi Land Rover je čez. Naslednji je Stef.Lopata, porivanje, spodrsavanje sklopke, naprej/nazaj, motor vgasne, vžig, pavza, še enkrat, gremo, bočni zdrs, odmetavanje snega, ponovi vajo 3 x, 5 x. Uspe, pelje naprej, ustavi za Defenderjem 110. Utrujeni. Sledi Samo. Do prve polovice klanca bp, nato bočni zdrs na desno, izven špure. Lopata, razbijanje ledu za start, porivanje, naprej/nazaj. Uspe tudi njemu. Še Janez z V8. Prvi poizkus – 1/3 klanca, drugi poizkus še manj. Zanese ga v levo. Odkopavamo. Poizkus brez zaleta. Gre. Kakšna moč! Sam pride do 2/3 klanca. Obstane. Zopet odmotavanje. Poizkus z mesta, brez zaleta. Pride skoraj do vrha, do ovinka, kjer je levi bočni nagib. Stop. Lopata, naredimo špuro naravnost v ovinek. Poizkus – RR V8 se brez problema priključi ostalim.  

22:00 Postaja nam jasno, da ob 22:00 ne bomo doma. Vzamemo zemljevid in modrujemo kje smo. Nihče točno ne ve. Večina trdi, da smo skoraj pri koncu. Odločimo se – gremo naprej.  

22:15 Pot je bila ravna, nato celo malce navzdol, snega do 40 cm, nato blag klanec, na koncu klanca oster ovinek v levo v še strmejši, še daljši klanec. Defender 110 odriva sneg dokler gre. Ostali čakajo na ravnem delu pod klancem. Sistem 7 m naprej, 5 m nazaj deluje do ovinka. Zopet potrebna pomoč ekipe. Sledi nagrada – mala steklenica whiskija Ballantines. Do tu 2,2km in 130 m višinske razlike, 40% načrtovane poti.  

22:25 Ob peš pregledu nadaljevanja poti Janezu privlečejo pozornost čudne, še sveže stopinje v pomrznjenem snegu, odtisnjene na sledi motornih sani. Premer 20cm. Katera žival bi to lahko bila? Jasno, samo medved in to vsaj 250 kilski. Ali ni zima? Zakaj ne spi? Je lačen in mogoče išče hrano? Posvet in odločitev. Je že zelo pozna ura, kaj bodo pa doma rekli, saj smo vsi premočeni, tudi žeja nas zelo! Kuku dum dum, magla, magla!! Obrnemo Defenderja, jasno s pomočjo lopate, nakar sledi obračanje še ostalih. Janezov RR pri obračanju zdrsne, sledi odkopavanje. Samo naredi špuro za obračanje, katere se veselo poslužita tudi Stef in Janez.

22:45 Vsi obrnjeni se po narejeni špuri odpravimo nazaj. Vodi Samo, sledi Janez, Stef in Defender 110 tokrat kot zadnji. V dobrih 15 minutah lepe vožnje dosežemo glavno cesto.

23:00 Ig, gostilna. Pivo. Karma. Paše. Žeja je bila huda. Še ena runda, klepet o vinčih, hard off roadu ipd. Nekdo se spomni, da je pozno. Gremo domov.

24:00 Predvidevam  - vsi doma. Vtisi – super, najbolj ad hoc ideje so najboljše. Je bilo kar hard, vsaj za člane tima. Konec dober, vse dobro. 

Še štirje filmčki za poslastico in za tiste, ki imajo hitre linke:

1. Defender 110 stoji in posluša navodila (2.12 MB)

2. Defender 110 pelje v klanec po navodilu (3.13 MB)

3. Kako se vozi v hrib po nad 50 cm visokem snegu + navdušenje prisotnih (5.51 MB)

4. Range Roverju se je uspelo priključiti h koloni (1.00 MB)

          

   
 
Domov