DEFENDER: Franci Bombek
(06.04.2004) |
Vgradnja
novega volana v Defender-ja
Za
to obstaja kar nekaj razlogov: z leti se prične originalen volan na
mestih najpogostejšega oprijema luščiti, nekomu je prevelik, ali pa se
mu zahoče samo malo lepšega izgleda notranjosti.
Menjava je precej preprosta, potrebuješ samo
adapter (glavo) za volan in seveda nov volan. Nakup novega volana je
preprostejši del posega, težje ali pa skoraj nemogoče pa je dobiti
adapter za tako eksotično vozilo kot je defender. To je bil tudi pri
meni največji problem, ker so vsi prodajalci
volanov zmajevali z glavo, češ, to je pa
nemogoče dobaviti. Čeprav sem v času izdelave mojega mini projekta
izvedel, da bo stvar mogoče dobiti v kratkem tudi pri nas, mi moja
poklicna usmerjenost ni dala miru, da se ne bi sam lotil izdelave tega
adapterja. Sicer je po dokončanju adapterja star volan uničen, vendar
je bil moj tako obrabljen, da ni bil za drugo kot za v smeti. Za
izdelavo novega adapterja potrebuješ samo osrednji del starega volana -
to je pesto, ki ga vgradiš v novo ohišje. Če nimaš sam možnosti
izdelati ohišje , potrebuješ kakšnega
kolega strugarja, ki ti ga postruži
po risbi na sliki. Pesto vgradiš v novo ohišje in na spodnjem robu
privariš, višek zvara potem izravnaš na stružnici.
Adapter še pobarvamo s sprejem poljubne barve
in namontiramo na volanski drog. Dimenzije so prirejene za volan z
izvrtino Ø 55 mm. Če se bo kdo sam lotil
izdelave tega adapterja, mu želim ob končanem
izdelku vsaj toliko veselja, kot sem ga imel jaz, ko sem se odpeljal z
»novim« Defijem.
|
FREELADER: Marjan Cukrov
(16.02.2003) |
Kdor je že kdaj zapustil normalne ceste je
kaj kmalu ugotovil, da je oddaljenost od tal tisto ozko grlo, ki
onemogoča nadaljno vožnjo Freelanderja po terenu. Če želite dobiti
nekaj dodatne oddaljenosti od tal vašega Freelanderja imate dve
možnosti.
Prva je dvig vozila z posebnim "Lift kitom" ki se ga da naročiti pri
specialistih na Internetu - več si poglejte na
www.freelanderliving.com/stories/view.asp?fldID=22. Ta zadeva seveda ni
poceni in je priporočljiva če se želite resno ukvarjati z offroadom pa
vam je Defender prerobat in neudoben, tako ekstremnega offroada pa se
tudi ne nameravate iti.
Druga možnost je precej cenejša. Ko pride obdobje menjave vaših
zlizanih gum si omislite "balone" oz. večje gume ! Pri tem lahko dobite
tudi 2 cm večjo oddaljenost od tal, kar je že precej. Premer vseh
originalnih gum na Freelanderjih (neodvisno o velikosti platišč) je
max. 69,3 cm. Če si recimo omislite gume 215/75/15 dobite premer 70,3
cm pri 215/80/15 pa dobite že 72,5 cm. Moje izkušnje z 215/80/15 kažejo
da ni nobene nevarnosti za podrsavanje ob karoserijo, avto gre nekaj
tišje in mehkeje, nagibanje je podobno, poraba pa ista. To je
razumljivo saj se ob prihranku zaradi 5% večjega obsega gume (pri 5%
nižjih obratih=ista hitrost) pojavi tudi efekt večje porabe zaradi
širše gume (2 cm).
Oba efekta se po meritvah porabe izničita in poraba je ista. Opozarjam
edino na efekt "laganja" števca kilometrov - dodati morate +5% na
prikazano število km. Merilec hitrosti kaže precej realno sliko, kar
pomeni, da pri originalnih gumah malce laže. Na terenu pa je Freelander
sedaj kar precej bolj suveren, večja guma tudi lažje premaguje luknje,
grbine, stopnice in kanale.
Kot vidite znamke gum nisem omenjal, ker je to individualna odločitev
vsakega posameznika - svetujem samo posvet z Janezom Jurešom glede
aktualne ponudbe na trgu primerne za Freelanderje in vaše potrebe.
Zadeva ima tudi slabost - te velikosti niso homologirane in obstaja
zmerna nevarnost težav na tehničnem pregledu. O tem pa več ko ga bom
opravljal jeseni.
Primerjava
"nižje/manjše" in "višje/večje" gume...
|
|
Nasvet o popravilu pedala sklopke FREELADER-ja: Franci Bombek |
Čuden zvok kot nekakšno pokanje
izpod pedala za sklopko me je prisilil, da sem spustil glavo tja kamor
ponavadi ne pogledamo in si stvar od blizu ogledal. Na pedalu je preko
plastične puše-ta izgleda kot nekakšen košek, uležajeno vodenje bata za
sklopko. Ta se je obrabila in počila. Klical sem na servis za novo
pušo, kjer pa so mi dejali, da imajo le kompleten pedal. Stvar sem
rešil po svoje, postružil sem pušo in podložko iz medenine po
dimenzijah na sliki. Pušo sem zmontiral na sornik na pedalu, malo
namazal z mastjo, nataknil batek sklopke, dodal podložko in zaščitil
proti izpadu z vzmetnim obročkom, ki se vstavi v žleb na sorniku pedala.
|
|
Nasvet o nakupu vitla: Marko Mokorel |
Kar se
tiče vitla za Defija 110 jih je kar nekaj, zelo težko verjetno pa boš
dobil rabljenega. Le-ti gredo ponavadi z avtom naprej. Gledati moraš
tipe od 9000 lbs dalje, najbolj znana sta Warn XD9000i, in X9000iU (za
slednjega glede oznake nisem čisto gotov , montiranega ima Leo iz
Okarine Bled, to je vitel za pod odbijač in je hkrati tudi edina
možnost če ima tvoj Defender klimo!). Naslednja stopnja je Husky 9500
in pa Superwinch X9 in X10. Pri teh je potrebno naročiti poseben
nosilni odbijač (najboljši ARB Roobar ali pa vprasati Kogovska mlajsega
v Trzinu, če je on sposoben izdelati tak odbijač). Predvsem se izogibaj
raznoraznim Ramseyem in podobnim no-name izdelkom (ELES je nekaj te
robe dobil na Galloperjih in so jim takoj zažgalii motorje ter polomili
prenose. Še za konec, Zaradi teže vitla je zelo priporočljivo zamenjati
prednja amortizerja za močnejša. Lastna izkušnja, priporočam Bilstein
plinske! |
|
Popis del o popravilu oziroma restavraciji
zadnjih vrat na DEFENDER-ju: Janez
Jureš.
|
Ko sem jih
razdrl in snel levo in desno ojačitev okvirja, kamor je pritrjen
nosilec rezervnega kolesa, sem bil kar malo razočaran, čisto vsi zvari
in okolica zvarov okvirja so bili popokani. Tega za štiri leta staro
110-ko nisem pričakoval. Toda- vzel sem si celo soboto in še del
nedelje časa za ta podvig. Vsa razpokana mesta sem zavaril, dodatno
ojačal s kotnimi ojačitvami, naredil tudi dodatne luknje na dnu okvirja
za odtekanje kondenza. Vse skupaj sem zaščitil s temeljno barvo,
polepšal z vrhnjo belo barvo, izoliral okvir od zunanje aluminijaste
stene s posebnim trajno elastičnim kitom- ta naj ne bi razpadel kakor
je razpadel originalni kit okrog zadnjega stekla. Popravil sem še
tapeto , vstavil pokončne ojačitve okvirja in jih zanetal z nerjavečimi
neti ( ti ostanejo togi mnogo dalj časa) in seveda vse skupaj sestavil.
Nad rezultatom sem bil zelo zadovoljen. Vrata se odlično zapirajo in ni
več slišati rožljanja ter škripanja vrat. Občutek je, kakor, da
rezervnega kolesa ni več na zadnjih vratih. |
|
SERVIS
IN KOMENTAR
|
|
|
|
|