O NAKUPU



NOVO


- RANGE ROVER
- DISCOVERY
- DEFENDER
- FREELANDER

- LAND ROVER . COM
- LAND ROVER WORLDR




RABLJENO


- MALI OGLASI (prodam + kupim) (sporočite oglas po el.pošti z vsemi podatki ter sliko vozila, rezervnih delov ter dodatne opreme).

- LROS - el.pošta

- Bernardo Balžič - el.pošta administrator

 

  >>MALI OGLAS<<

 rabljenih vozil LAND ROVER, rezervnih delov in dodatne opreme.

 

 

DEFENDER:   Franci Bombek (06.04.2004)

Vgradnja novega volana v Defender-ja

 Za to obstaja kar nekaj razlogov: z leti se prične originalen volan na mestih najpogostejšega oprijema luščiti, nekomu je prevelik, ali pa se mu zahoče samo malo lepšega izgleda notranjosti.  Menjava je precej preprosta, potrebuješ samo adapter (glavo) za volan in seveda nov volan. Nakup novega volana je preprostejši del posega, težje ali pa skoraj nemogoče pa je dobiti adapter za tako eksotično vozilo kot je defender. To je bil tudi pri meni največji problem, ker so vsi prodajalci  volanov zmajevali z glavo, češ, to je pa nemogoče dobaviti. Čeprav sem v času izdelave mojega mini projekta izvedel, da bo stvar mogoče dobiti v kratkem tudi pri nas, mi moja poklicna usmerjenost ni dala miru, da se ne bi sam lotil izdelave tega adapterja. Sicer je po dokončanju adapterja star volan uničen, vendar je bil moj tako obrabljen, da ni bil za drugo kot za v smeti. Za izdelavo novega adapterja potrebuješ samo osrednji del starega volana - to je pesto, ki ga vgradiš v novo ohišje. Če nimaš sam možnosti izdelati ohišje , potrebuješ  kakšnega kolega strugarja, ki ti ga  postruži po risbi na sliki. Pesto vgradiš v novo ohišje in na spodnjem robu privariš, višek zvara potem izravnaš na stružnici.  Adapter še pobarvamo s sprejem poljubne barve in namontiramo na volanski drog. Dimenzije so prirejene za volan z izvrtino Ø 55 mm. Če se bo kdo sam lotil  izdelave tega adapterja, mu želim ob končanem izdelku vsaj toliko veselja, kot sem ga imel jaz, ko sem se odpeljal z »novim« Defijem.

FREELADER: Marjan Cukrov (16.02.2003)
Kdor je že kdaj zapustil normalne ceste je kaj kmalu ugotovil, da je oddaljenost od tal tisto ozko grlo, ki onemogoča nadaljno vožnjo Freelanderja po terenu. Če želite dobiti nekaj dodatne oddaljenosti od tal vašega Freelanderja imate dve možnosti. 

Prva je dvig vozila z posebnim "Lift kitom" ki se ga da naročiti pri specialistih na Internetu - več si poglejte na www.freelanderliving.com/stories/view.asp?fldID=22. Ta zadeva seveda ni poceni in je priporočljiva če se želite resno ukvarjati z offroadom pa vam je Defender prerobat in neudoben, tako ekstremnega offroada pa se tudi ne nameravate iti. 

Druga možnost je precej cenejša. Ko pride obdobje menjave vaših zlizanih gum si omislite "balone" oz. večje gume ! Pri tem lahko dobite tudi 2 cm večjo oddaljenost od tal, kar je že precej. Premer vseh originalnih gum na Freelanderjih (neodvisno o velikosti platišč) je max. 69,3 cm. Če si recimo omislite gume 215/75/15 dobite premer 70,3 cm pri 215/80/15 pa dobite že 72,5 cm. Moje izkušnje z 215/80/15 kažejo da ni nobene nevarnosti za podrsavanje ob karoserijo, avto gre nekaj tišje in mehkeje, nagibanje je podobno, poraba pa ista. To je razumljivo saj se ob prihranku zaradi 5% večjega obsega gume (pri 5% nižjih obratih=ista hitrost) pojavi tudi efekt večje porabe zaradi širše gume (2 cm). 

Oba efekta se po meritvah porabe izničita in poraba je ista. Opozarjam edino na efekt "laganja" števca kilometrov - dodati morate +5% na prikazano število km. Merilec hitrosti kaže precej realno sliko, kar pomeni, da pri originalnih gumah malce laže. Na terenu pa je Freelander sedaj kar precej bolj suveren, večja guma tudi lažje premaguje luknje, grbine, stopnice in kanale. 

Kot vidite znamke gum nisem omenjal, ker je to individualna odločitev vsakega posameznika - svetujem samo posvet z Janezom Jurešom glede aktualne ponudbe na trgu primerne za Freelanderje in vaše potrebe. Zadeva ima tudi slabost - te velikosti niso homologirane in obstaja zmerna nevarnost težav na tehničnem pregledu. O tem pa več ko ga bom opravljal jeseni.

Primerjava "nižje/manjše" in "višje/večje" gume...

Nasvet o popravilu pedala sklopke FREELADER-ja: Franci Bombek
Čuden zvok kot nekakšno pokanje izpod pedala za sklopko me je prisilil, da sem spustil glavo tja kamor ponavadi ne pogledamo in si stvar od blizu ogledal. Na pedalu je preko plastične puše-ta izgleda kot nekakšen košek, uležajeno vodenje bata za sklopko. Ta se je obrabila in počila. Klical sem na servis za novo pušo, kjer pa so mi dejali, da imajo le kompleten pedal. Stvar sem rešil po svoje, postružil sem pušo in podložko iz medenine po dimenzijah na sliki. Pušo sem zmontiral na sornik na pedalu, malo namazal z mastjo, nataknil batek sklopke, dodal podložko in zaščitil proti izpadu z vzmetnim obročkom, ki se vstavi v žleb na sorniku pedala.

 

Nasvet o nakupu vitla: Marko Mokorel
Kar se tiče vitla za Defija 110 jih je kar nekaj, zelo težko verjetno pa boš dobil rabljenega. Le-ti gredo ponavadi z avtom naprej. Gledati moraš tipe od 9000 lbs dalje, najbolj znana sta Warn XD9000i, in X9000iU (za slednjega glede oznake nisem čisto gotov , montiranega ima Leo iz Okarine Bled, to je vitel za pod odbijač in je hkrati tudi edina možnost če ima tvoj Defender klimo!). Naslednja stopnja je Husky 9500 in pa Superwinch X9 in X10. Pri teh je potrebno naročiti poseben nosilni odbijač (najboljši ARB Roobar ali pa vprasati Kogovska mlajsega v Trzinu, če je on sposoben izdelati tak odbijač). Predvsem se izogibaj raznoraznim Ramseyem in podobnim no-name izdelkom (ELES je nekaj te robe dobil na Galloperjih in so jim takoj zažgalii motorje ter polomili prenose. Še za konec, Zaradi teže vitla je zelo priporočljivo zamenjati prednja amortizerja za močnejša. Lastna izkušnja, priporočam Bilstein plinske!

 Popis del o popravilu oziroma restavraciji zadnjih vrat na DEFENDER-ju: Janez Jureš.

Ko sem jih razdrl in snel levo in desno ojačitev okvirja, kamor je pritrjen nosilec rezervnega kolesa, sem bil kar malo razočaran, čisto vsi zvari in okolica zvarov okvirja so bili popokani. Tega za štiri leta staro 110-ko nisem pričakoval. Toda- vzel sem si celo soboto in še del nedelje časa za ta podvig. Vsa razpokana mesta sem zavaril, dodatno ojačal s kotnimi ojačitvami, naredil tudi dodatne luknje na dnu okvirja za odtekanje kondenza. Vse skupaj sem zaščitil s temeljno barvo, polepšal z vrhnjo belo barvo, izoliral okvir od zunanje aluminijaste stene s posebnim trajno elastičnim kitom- ta naj ne bi razpadel kakor je razpadel originalni kit okrog zadnjega stekla. Popravil sem še tapeto , vstavil pokončne ojačitve okvirja in jih zanetal z nerjavečimi neti ( ti ostanejo togi mnogo dalj časa) in seveda vse skupaj sestavil. Nad rezultatom sem bil zelo zadovoljen. Vrata se odlično zapirajo in ni več slišati rožljanja ter škripanja vrat. Občutek je, kakor, da rezervnega kolesa ni več na zadnjih vratih. 

 

SERVIS IN KOMENTAR

 



 

 

 

RESTAVRIRANJE IN SVETOVANJE

 

  JUREŠ JANEZ