Fotoreportaža
izleta
na Nanos
|
Sobota, 26.10.2002.
Peljem se po Tržaški cesti in razmišljam, koliko članov se bo
danes udeležilo klubskega izleta. Kakšne večje reklame ni bilo,
kvečjemu pozivi preko emaila ter dogovor na rednem mesečnem
sestanku. Mogoče pet avtomobilov? Sprašujem se ali sploh dovolj
migamo?
Pripeljem se na parkirišče
Dolgi most, ura nekaj pred deveto zjutraj. Vreme turobno, malce celo
prši, vendar je napoved obetavna. Presenečenje - nisem prvi, nekaj
avtomobilov že čaka. Malce poklepetamo, se zmenimo za detajle
glede proge, s Primožem vklopiva CB na kanal 31, počakamo
zamudnike in - gremo! Kolona Land Roverjev, v kateri je bilo šest
Defenderjev, trije Discoveriji, dva Freelanderja (20 odraslih, 1
najstnik in 1 pes) se je počasi odpravila proti Verdu, kjer je bila
prva resnejša off-road preizkušnja.
|
|
Zbor
ob 9:00 uri. Nekateri zamujajo.
|
|
|
Konvoj
se odpravlja proti Verdu.
|
Malce naprej od Štampetovega mosta ostro
zavijemo z gozdne ceste kar v gozd. Se ustavimo in pripravimo taktični
načrt. Ker je proga dokaj zahtevna bomo šli najprej z enim avtom
pogledati teren. In to predvsem člani, ki jim ni čisto vseeno, če
dodatno z metodo »smrekovega praska« dizajnirajo izgled metalne
barve ali na primer tako oblikovno kot tudi dimenzijsko spremenijo
prednji odbijač, podvozje,... svojega vozila.
|
|
Prihod na začetek off-road preizkušnje. |
|
|
Čakamo in se dogovarjamo o taktiki, kako
naprej čez bolj zahteven del. |
Torej, šlo naj bi samo nekaj posameznikov,
dvomljivcev. Vendar, minil ni niti trenutek, ko smo na mali jasici
ostali samo še štirje člani in pet avtomobilov. In čakamo. Pa še
čakamo. Še Marjan se odloči in gre najprej peš pogledat, nato se
ojunači in poizkusi še s svojim rdečim Freelanderjem. In izgine
med drevesi. Ne duha, ne sluha o njem. Res je, da smo v neposredni
bližini kar dveh medvedjih brlogov, kar so nam na trasiranju
povedali, z motorno žago varnostno opremljejni pohodniki, ki so se
kasneje proglasili za - gobarje. »Vsekakor medvedi ne morejo biti
razlog, da Marjana ni nazaj, do vrha pa prav gotovo ni šel« se
sprašujemo čakajoči. Končno se prikaže. Je pač malce nasedel
in kolovratil naokoli, dizajnerskih posegov ni bil deležen, se je
pa odločil, da gre rajši naokoli ter, da nas počaka pri izvozu AC
za Logatec. Izvidnice pa še vedno ni nazaj, CB izven dometa. Se
odločim, da grem pogledat, kaj čarajo tam nekje zgoraj v gozdu. Še
dva nabašem v avto in šibamo po poti navzgor.
|
Tam pa presenečenje.
Že skoraj vsi avtomobili so prišli do konca, pravkar na najbolj
zoprnem delu poizkuša črn Defender g.Pajka. Prvi klanec o.k.,
drugi klanec - ponovi vajo. In jo je. Tretjič ni bilo potrebno.
|
|
Kolona se je ustavila pred prvim bolj
zahtevnim delom proge.Tik pod vrhom. |
|
|
|
Zavijamo v levo proti zadnjemu delu preizkušnje. |
|
|
|
Janez Jureš svetuje g.Pajku, kako peljati.
Proga je ozka, visi v levo, naklon malce nad 10 stopinj.Na prvi
izgled nič posebnega. Reduktor, II. prestava, zapora diferenciala,
ne prehitro, med kamni pazljivo, pazi se drevesa pri vrhu! |
|
|
|
G.Pajk na drugem klancu, cel v prvem poizkusu!
|
|
|
|
Discovery v drugem klancu, naklon je okrog
20-25 stopinj, na sliki se to ne opazi. |
|
|
|
Prvi viseči klanec, Aleks starta. Tu je bolj
opazen naklon in konfiguracija terena. |
|
|
|
Primož Trontelj vozi preko prvega klanca. |
|
|
|
Za Defender 90 takšen vzpon ne sme
predstavljati nobenega problema. |
|
|
|
Na vrhu je konvoj kompleten. Brez prask in
odrgnin. |
|
Poberem 6 ljudi in jih po progi
peljem nazaj do izhodišča, nakar obrnem in »jovo na novo«
navzgor po progi. Za menoj pa še Samo. Dokaj enostavno prevozim
tudi bolj zahteven del, čeprav ni veliko manjkalo do bližnjega srečanja
tretje vrste z drevesom. In baje nisem bil edini, vsi so izpeljali
za las od drevesa. Samo je nekajkrat poizkušal, potem pa obrnil in
šel do izhodišča, od tam pa se je pridružil ostali ekipi, ki nas
je čakala pred Logatcem. Ima pač preširoko medkolesno razdaljo
(levo/desno). Zadnji, najtežji del proge je bil dejansko preozek
zanj - tveganje pred poškodbo vozila je bilo preveliko.
|
Kot rečeno,
kolona se je združila pred Logatcem. V križišču v Logatcu pa se
nam je naključno pridružil še g. Gutnik z Discoverijem. V koloni
je peljal tudi po tem, ko smo na Kalcah zavili na gozdno pot proti
stari trdnjavi, kjer smo imeli malico. Torej, bilo nas je že 12.
Malce pokramljamo, popijemo šilce žganega, malce kave, tu in tam
tudi pivo, pojemo kakšen sendvič. Prašiča nismo pekli, se nam je
kar mudilo, niti ga nismo imeli.
|
|
Malica pri stari trdnjavi.V ozadju gozdovi
planote Hrušica. |
|
Gremo
naprej, odhod. Stoj, stop, ustavi. Aleks mi nekaj namiguje. Kaj hoče?
Grem gledat zadnji desni amortizer. In ga ni več! Kam je šel in to
prav danes, ko ga še rabim? Ja seveda, ko sem malce prehitro čez
grbino pripeljal na »malica platz« je nekaj počilo, so rekli. Pa
še vzmet mi je ven vrglo. Grem kar počasi domov, če se bom sploh
lahko pripeljal.
Počakaj, reče Janez. Bomo zrihtali. In ročno
privleče iz prtljažnika Primožovega Defenderja čudno 1,3 m dolgo
rdečo reč, imenovano Liftjack (mimogrede, Janez
jih tudi
prodaja!!). Samo da ni BlackJack, pa ne tisti iz igralnice, si
mislim. Podstavi pod avto, ga v nekaj sekundah dvigne, nakar nekdo z
leseno rogovilo porine vzmet nazaj v ležišče. In avto je bil -
sicer brez amortizerja - tip top.Res uporabna stvar tale Liftjack,
zagotovo jo nabavim.
|
|
"Brainstorming" - konzultacije ob
zlomljenem amortizerju! Več glav več ve! |
|
|
Janez je z Liftjackom (ali Hi-jackom) v
trenutku dvignil več kot 2 toni težko mrcino! Eden dela, trije
gledajo, od tega dva zelo intenzivno. Tipično! |
Defender ne bi bil Defender, če bi ga
malenkost, kot je npr. manjkajoći amortizer izločila iz
nadaljevanja ture. Pa smo šli. Po gozdnih cestah planote Hrušice
smo se pripeljali do blatnega poligona. Jasno, sem prehitro peljal,
tako, da mi je vzmet ponovno izvrglo. Pač, ponovimo vajo. Se pa
vseeno nisem udeležil druge preizkušnje. Zato dam navodila
ostalim. Tu gor, potem pa vseskozi levo, je krožna proga, se boste
vrnili po isti poti nazaj.
|
|
Vožnja
proti blatnemu poligonu po gozdnih cestah planote Hrušica. Slikano
cca. 1km pred Poljšakovo kočo. |
|
|
Ponovno
dvigovanje vozila in porivanje vzmeti nazaj v ležišče,
slikano na jasi pri blatnem poligonu. Tokrat je že bolje. Dva
delata, dva gledata. |
|
Napaka. Morali bi iti prvo desno, potem pa
levo. Nič hudega, so pač malce obračali med vejevjem in skalovjem
ter se nekako bolj jezni vrnili. Se opravičim. Potem je padla kar
komanda: » Vsi ponovno nazaj, tokrat po pravi poti!« In so šli
naredit še en krog. Pridni! |
|
Discovery
g.Čemažarja se brez problemov prebija preko grbin in vdolbin dokaj
blatne krožne proge. |
|
|
Aleks
me je po blatnem poligonu nekaj časa celo peljal na stranskem
nosilcu. So se mi pa vsi izgubili, tako, da sem jih moral peš
loviti po gozdu. |
Ura je kazala že kar krepko čez poldne, ko
se odpravimo naprej proti Nanosu. Vozimo se več ali manj po gozdnih
cestah, le pri vasi Gorenje uberemo kolovozno bližnjico. Vreme se
spreminja na slabše. Sicer ne dežuje, v pasovih se pojavlja megla.
Tako nekako prevozimo mimo domačije Abram do glavne planote pod
vrhom Nanosa. In kaj vidimo? Vrha Nanosa sigurno ne, ker je zavit v
gost megleni oblak. Da o razgledu niti ne govorim.
|
|
Smo že
na obronkih nanoške planote, vendar nas do vrha čaka še več kot
10 km vožnje. Dovolj, da se vreme popolnoma spremeni. |
|
Vodim kolono proti vrhu z namenom, da malce
pred vrhom zavijemo z glavne ceste desno na kolovoz, ki poteka čisto
nad južnimi pečinami planote. Vendar vidljivost je bila res nikakršna,
nikakva. Mestoma - za mene - do 10m. Malce upočasnim, tu nekje bi
moral biti odcep. Pa nič. Neverjetno, nisem našel, ni se videlo.
Po CB-ju sporočim Primožu, ki je vozil zadnji, da gremo kar po
glavni cesti. Sicer pa razgleda več kot nekaj metrov tako ali drugače
ne bi bili deležni. Ob jasnem vremenu se namreč iz Nanoškega
kolovoza vidi Trst, Koper, morje, ladje, z dobrim »rašpetlinom«
celo sredinska črta Piranskega zaliva, ki je mimogrede široka 1
meter in je modre barve. Globine in dolžine nisem meril.
Pol treh popoldne. Vojkova koča na Nanosu.
Cilj. Pol ure prej kot smo planirali. Nabašemo se v jedilnico, naročimo
nekaj hladnega, nekaj toplega, tako tekočega kot tudi manj tekočega.
Malce pokramljamo, nakar po kapljicah nekateri prej, nekateri
kasneje odhitimo domov po svojih opravkih.
Za konec. Izlet je uspel, »spirit«
landroverja je živ. Gremo naprej! Kam? Novembra nas vabi okolica
Begunjščice na Gorenjskem.
Spisal (narisal bi bolj težko): Igor
Loborec,
član LandRover Klub Slovenija, Defender 110
|
|